G M I N A S T A R E C Z A R N O W O
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA
BUDŻETU GMINY STARE CZARNOWO
ZA I PÓŁROCZE 2005
Stare Czarnowo, 29 sierpnia 2005 roku
Zgodnie z art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 14, poz. 114, Nr 64, poz. 565) Wójt Gminy Stare Czarnowo przedstawia Radzie Gminy Stare Czarnowo sprawozdanie półroczne z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w roku 2005, zawierające zestawienie dochodów i wydatków wynikające z zamknięć rachunków budżetów jednostki samorządu terytorialnego.
SPRAWOZDANIE
Z WYKONANIA BUDŻETU
GMINY STARE CZARNOWO
NA DZIEŃ 30 CZERWCA 2005 ROKU
CZĘŚĆ OGÓLNA
Zgodnie z uchwałą Nr XXI/156/04 Rady Gminy w Starym Czarnowie z dnia 13 grudnia 2004 r. budżet Gminy na rok 2005 przedstawia się następującą:
PO STRONIE DOCHODÓW 6.490.620 zł
W tym:
Dotacje celowe 833.400 zł
PO STRONIE WYDATKÓW 6.350.620 zł
W tym:
Zadania zlecone 833.400 zł
Rada Gminy w Starym Czarnowie w pierwszym półroczu 2005 r. dokonała w budżecie Gminy następujących zmian:
- Uchwałą nr XXII/167/2005 z dnia 31 stycznia 2005 roku
- zwiększono dochody budżetu Gminy o kwotę 14.664 zł
- zwiększono wydatki budżetu Gminy o kwotę 14.664 zł
- Uchwałą nr XXIII/186/2005 z dnia 31 marca 2005 roku
- zwiększono dochody budżetu Gminy o kwotę 8.600 zł
- zwiększono wydatki budżetu Gminy o kwotę 108.600 zł
- zmniejszono dochody budżetu Gminy o kwotę 16.483 zł
- zmniejszono wydatki budżetu Gminy o kwotę 16.483 zł
- Uchwałą nr XXIV/193/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 roku
- zwiększono dochody budżetu Gminy o kwotę 5.000 zł
- zwiększono wydatki budżetu Gminy o kwotę 5.000 zł
- Uchwałą nr XXV/198/2005 z dnia 6 czerwca 2005 roku
- zwiększono dochody budżetu Gminy o kwotę 11.300 zł
- zwiększono wydatki budżetu Gminy o kwotę 11.300 zł
Wójt Gminy w Starym Czarnowie dokonał w pierwszym półroczu 2005 roku następujących zmian w budżecie Gminy:
- Zarządzeniem Nr I/3/05 z dnia 11 lutego 2005
- zwiększył dochody budżetu Gminy o kwotę 26.100 zł
- zwiększył wydatki budżetu Gminy o kwotę 26.100 zł
- Zarządzeniem Nr I/8/05 z dnia 31 marca 2005
- zwiększył dochody budżetu Gminy o kwotę 9.391 zł
- zwiększył wydatki budżetu Gminy o kwotę 9.391 zł
- Zarządzeniem Nr I/12/05 z dnia 25 kwietnia 2005
- zwiększył dochody budżetu Gminy o kwotę 48.506 zł
- zwiększył wydatki budżetu Gminy o kwotę 48.506 zł
- Zarządzeniem Nr I/16/05 z dnia 23 czerwca 2005
- zwiększył dochody budżetu Gminy o kwotę 1.800 zł
- zwiększył wydatki budżetu Gminy o kwotę 1.800 zł
Po wprowadzeniu wyżej wymienionych zmian plan budżetu Gminy w Starym Czarnowie na dzień 30 czerwca 2005 roku kształtuje się następująco:
PO STRONIE DOCHODÓW 6.599.498 zł
W tym:
Dotacje celowe 842.493 zł
PO STRONIE WYDATKÓW 6.559.498 zł
W tym:
Zadania zlecone 842.493 zł
Różnica między planowanymi dochodami a wydatkami stanowi nadwyżkę budżetu w kwocie 40.000 zł.
Planowana nadwyżka budżetu przeznaczona jest na spłatę pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Ogólne wykonanie budżetu Gminy Stare Czarnowo za okres od 01.01.2005 r. do 30.06.2005 r. przedstawia się następująco:
- Dochody ogółem wykonano w wysokości 3.399.141 zł, tj. 51,51 % planu rocznego;
w tym dotacje na zadania zlecone 439.957 zł
- Wydatki ogółem wykonano w wysokości 3.169.474 zł, tj. 48,32% planu rocznego;
W tym wydatki na zadania zlecone 424.262 zł
Różnica pomiędzy dochodami i wydatkami wykonanymi do 30.06.2005 roku zamyka się wynikiem dodatnim w wysokości 229.667 zł
Szczegółowe zestawienie wykonania budżetu Gminy Stare Czarnowo za okres od 01.01.2005 r. do 30.06.2005 r. przedstawiono w tabelach:
- Tabela Nr 1 – Wykonanie dochodów Gminy Stare Czarnowo ogółem w I półroczu 2005 roku.
- Tabela Nr 2 – Wykonanie dochodów Gminy Stare Czarnowo związanych z realizacją zadań własnych w I półroczu 2005 roku
- Tabela Nr 3 – Wykonanie dochodów Gminy Stare Czarnowo związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w I półroczu 2005 roku.
- Tabela Nr 4 – Wykonanie wydatków Gminy Stare Czarnowo ogółem w I półroczu 2005 roku
- Tabela Nr 5 – Wykonanie wydatków Gminy Stare Czarnowo związanych z realizacją zadań własnych w I półroczu 2005 roku.
- Tabela Nr 6 – Wykonanie wydatków Gminy Stare Czarnowo związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w I półroczu 2005 roku.
- Tabela Nr 7 – Wykonanie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w I półroczu 2005 roku.
- Tabela Nr 8 – Zmiany w budżecie Gminy Stare Czarnowo dokonane od 01.01.2005 do 30.06.2005 – dochody ogółem
- Tabela Nr 9 – Zmiany w budżecie Gminy Stare Czarnowo dokonane od 01.01.2005 do 30.06.2005 – wydatki ogółem
CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA
I.
DOCHODY BUDŻETU GMINY STARE CZARNOWO
Plan po zmianach – 6 599 498 zł - zrealizowane w 51,51 % - 3 399 141 zł - w tym zadania zlecone 439 957 zł
Ogółem dochody zostały zrealizowane planowo tj. 51,51 % , jednak w niektórych działach wykonanie było niższe niż zakładano. Przyczyną tego były przede wszystkim niższe wpływy ze sprzedaży mienia , podatku rolnego, opłaty eksploatacyjnej, udziałów w podatku dochodowym osób fizycznych, opłat za wodę, śmieci, energię cieplną oraz za dzierżawę świetlic.
1. Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo – plan po zmianach 13.000 zł – realizacja 187,58 % - 24.385 zł .
Wpływy ze sprzedaży drewna i wydanie warunków na przyłącza wodociągowe.
2. Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa – plan po zmianach 444.760 zł – realizacja 23,22 % - 103.257 zł .
Dochody z tytułu dzierżaw i najmu lokali , sprzedaży mienia gminnego .
3. Dział 710 – Działalność usługowa – plan po zmianach 6.000 zł – realizacja 28,33 % - 1.700 zł .
Wpływy z usług.
4. Dział 750 – Administracja publiczna – plan po zmianach 64.500 zł – realizacja 69,05 % - 44.538 zł.
Dotacje na zadania zlecone, wpływy za usługi ksero , opłaty administracyjne i sprzedaż znaków skarbowych, odsetki od środków na rachunku.
5. Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa oraz
sądownictwa - plan po zmianach – 600 zł - realizacja 50,00 % - 300 zł.
Dotacja na zadania zlecone – aktualizacja rejestrów wyborców.
6. Dział 752 – Obrona narodowa – plan po zmianach 500 zł – realizacja 100,00% - 500,00 zł .
Dotacja na zadania zlecone.
7. Dział 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej
oraz wydatki związane z ich poborem – plan po zmianach 2.983.278 zł – realizacja – 49,55 % - 1.478.209 zł.
Wpłaty z tytułu podatków : od nieruchomości , rolnego, od środków transportowych, leśnego, od czynności cywilnoprawnych , od posiadania psa; opłat za zezwolenia na alkohol, opłaty eksploatacyjnej oraz udziałów w podatkach .
8. Dział 758 – Różne rozliczenia – plan po zmianach 1.997.899 zł – realizacja - 58,87 % - 1.176.224 zł .
Subwencje: część oświatowa , rekompensująca ,wyrównawcza, równoważąca.
9. Dział 801 – Oświata i wychowanie – plan po zmianach 61.464 zł – realizacja – 76,68 % - 47.129 zł.
Dotacja na zadania zlecone – wyprawki szkolne , opłaty za przedszkole , opłaty za wynajem autobusu szkolnego.
10. Dział 852 – Pomoc społeczna – plan po zmianach – 977.606 zł – realizacja – 52,65 % - 514.756 zł.
Dotacje na zadania zlecone: świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby otrzymujące świadczenie pielęgnacyjne ,składki na ubezpieczenia zdrowotne , zasiłki i pomoc w naturze , środki z Agencji Nieruchomości Rolnej na finansowanie zadań z zakresu pomocy społecznej , dodatki mieszkaniowe, zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze , ośrodki pomocy społecznej , usługi opiekuńcze , dożywianie uczniów .
11.Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – plan po zmianach– 9.391zł – realizacja 59,99% - 5.634 zł.
Dotacja celowa na stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów najuboższych.
12. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – plan po zmianach - 15.000 zł – realizacja – 2,25 % - 338 zł.
Opłaty za wodę , śmieci i energię cieplną .
13. Dział 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – plan po zmianach 20.500 zł – realizacja 10,59 % - 2.171 zł
Dochody z najmu i dzierżawy świetlicy wiejskiej, opłaty za energię .
13. Dział 926 – Kultura fizyczna i sport – plan po zmianach – 5.000 zł – realizacja – 0,00 % - zł .
II
WYDATKI BUDŻETU GMINY STARE CZARNOWO
Plan po zmianach 6.559.498 zł – zrealizowane w 48,32% - 3.169.474 zł
w tym zadania zlecone 424.262 zł.
Wydatki w poszczególnych działach przedstawiają się następująco:
1. Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo – plan po zmianach 15.426 zł – realizacja 20,93% - 3.228 zł
W tym:
- składki na Izby Rolnicze – 2.099 zł
- prenumerata „Aktualności Rolnicze” – 384 zł
- ocena użytkowa bydła mlecznego – 639 zł
- umowa użytkowania gruntów Wojewódzki Zarząd Melioracji - 106 zł
2. Dział 600 - Transport i łączność – plan po zmianach 191.370 zł -realizacja 17,70% - 33.866 zł
W tym:
- umowy zlecenia i pochodne ( w tym sprzątanie przystanków i odśnieżanie dróg gminnych) – 7.104 zł
- remont dróg gminnych - Dobropole – 20.130 zł
- usługi transportowe i praca sprzętu na drogach gminnych – 3.278 zł
- tablice informacyjne i znaki - 785 zł
- rury kanalizacyjne przy drodze w Karnie – 1.726 zł
- piasek i żwir droga w Kartnie – 781 zł
- paliwo do piły – 62 zł
3. Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa – plan po zmianach 292.650 zł realizacja – 61,16% - 178.997 zł
W tym:
- usługi geodezyjne 7.656 zł
- wynagrodzenia i pochodne palaczy w kotłowni w Glinnej – 32.862 zł
- odpis na ZFŚS – 1.575 zł
- za energię - kotłownia Glinna – 16.826 zł
- za wodę - kotłownia Glinna – 10.721 zł
- zakup opału i wyposażenia kotłowni w Glinnej – 94.381 zł
- remont instalacji elektrycznej w kotłowni w Glinnej – 325 zł
- czynsz za mieszkania do Wspólnoty Mieszkaniowej w Kołbaczu – 14.291 zł
- ugoda z Eugeniuszem Łaski (za lokatora) – 360 zł
4. Dział 710 - Działalność usługowa – plan po zmianach 110.000 zł – realizacja 10,89% - 11.977 zł
W tym:
- plany zagospodarowania przestrzennego – 7.700 zł
- wydatki związane z utrzymaniem cmentarzy – 4.277 zł
/wywóz nieczystości, za wodę itp./
5. Dział 750 - Administracja publiczna – plan po zmianach 1.389.850 zł – realizacja 49,80% - 692.075 zł
W tym i:
- Urzędy Wojewódzkie /wynagrodzenia i pochodne/ - 20.150 zł
- Starostwa Powiatowe /wynagrodzenia/ - 540 zł
- diety radnych 26.500 zł
- wydatki związane z obsługą Rady Gminy – 5.654 zł
- wynagrodzenia i pochodne pracowników administracji i obsługi gminy – 450.243 zł
- umowy zlecenia – 3.613 zł
- zakup art. biurowych – 8.757 zł
- druki – 1.113 zł
- prenumerata czasopism – 884 zł
- środki czystości – 2.044 zł
- odzież ochronna dla pracowników– 374 zł
- wyposażenie biur (w tym. zestaw komputerowy, drukarka, szafki)– 6.247 zł
- pozostałe zakupy – 12.885 zł
(tj. woda mineralna Dar Natury, woda dla pracowników obsługi, paliwo
do kosiarki, art. gospodarcze)
- energia elektryczna – 8.669 zł
- energia cieplna (gaz) – 16.497 zł
- za wodę do c.o. – 674 zł
- remont budynku UG – 7.320 zł
- remont sprzętu (centrala telefoniczna, pompa c.o., kosiarka)– 862 zł
- usługi zdrowotne ( badania okresowe pracowników) – 290 zł
- za rozmowy telefoniczne – 11.884 zł
- opłaty pocztowe – 14.936 zł
- ogłoszenia w prasie – 940 zł
- prowizje bankowe – 1.212 zł
- szkolenia pracowników – 5.189 zł
- usługi informatyczne – 15.267 zł
- usługi prawne – 16.318 zł
- wywóz nieczystości – 1.706 zł
- pozostałe usługi – 13.294 zł
(tj. konserwacja alarmu, naprawa sprzętu biurowego, koszty egzekucyjne)
- delegacje służbowe – 11.769 zł
- ryczałty samochodowe – 5.944 zł
- składka członkowska do Związku Gmin „Pomerania” – 1.149 zł
- ubezpieczenie mienia – 3.830 zł
- odpis za ZFŚS – 11.800 zł
- odszkodowania – 1.300 zł
- pozostałe odsetki – 4 zł
- wydatki związane z działalnością sołtysów – 2.217 zł
/prowizje sołtysów , udział w sesjach /
6. Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sadownictwa – plan po zmianach 600 zł, – realizacja 0,00%
7. Dział 752 - Obrona narodowa – plan po zmianach 500 zł - realizacja 0,00%
8. Dział 754- Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - plan po zmianach 71.690 zł – realizacja 61,86 % - 44.348 zł
W tym:
- wynagrodzenia i pochodne kierowców OSP – 9.589 zł
- udział w akcjach OSP- 4.320 zł
- posiedzenie zarządu OSP – 350 zł
- zakup sprzętu, części zamiennych, paliwa – 17.525 zł
- za wodę i energię elektryczną – 1.655 zł
- naprawa sprzętu, wozów – 4.344 zł
- przegląd techniczny samochodów, wymiana gaśnic , szkolenia – 3.804 zł
- delegacje – 286 zł
- ubezpieczenia – 1.975 zł
- odpis za ZFŚS – 500 zł
9. Dział 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem – plan po zmianach 6.000 zł – realizacja 45,65% - 2.739 zł
W tym :
- prowizje sołtysów za inkaso podatków - 2.739 zł
10. Dział 757 – Obsługa długu publicznego – plan po zmianach 40.000 zł – realizacja 35,90% - 14.361 zł
W tym:
- odsetki od pożyczek z WFOŚiGW 0 14.361 zł
11. Dział 758 – Różne rozliczenia – plan po zmianach 61.000 zł – realizacja 0,00 %
12. Dział 801 - Oświata i wychowanie - plan po zmianach 2.478.515 zł – realizacja 52,37% - 1.297.893 zł
W tym:
-
dodatki mieszkaniowe i wiejskie nauczycieli- 45.882 zł
-
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli i obsługi Zespołu Szkół w Kołbaczu - 852.686 zł
-
odpis na ZFŚS - 61.388 zł
-
za energię elektryczną i cieplną - 93.611 zł
-
koszty dowożenia uczniów do szkół - 90.188 zł
-
paliwo do „Gimbusa” – 17.836, zł
-
remont „Gimbusa – 2.636 zł
-
zakup artykułów biurowych – 2.210 zł
-
prenumerata czasopism – 884 zł
-
zakup druków – 529 zł
-
zakup środków czystości – 5.080 zł
-
odzież ochronna dla pracowników - 293 zł
-
woda mineralna „Dar Natury” – 1.148 zł
-
zakup pomocy dydaktycznych – 1.431 zł
-
remont pomieszczeń (łazienki i posadzki w salach lekcyjnych) – 36.246 zł
-
profilaktyczne badania lekarskie – 390 zł
-
usługi telefoniczne – 4.813 zł
-
opłaty pocztowe – 209 zł
-
szkolenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli – 3.015 zł
-
abonament za dostęp do internetu – 732 zł
-
opłata za prowadzenie MKZP – 885 zł
-
wywóz nieczystości – 1.415 zł
-
konserwacja i naprawa ksero – 1.688 zł
-
podróże służbowe pracowników 1.791 zł
-
opracowanie projektu budowy sali gimnastycznej – 49.370 zł
-
zakup artykułów żywnościowych do stołówki – 19.757 zł
-
pozostałe wydatki (wymiana gaśnic, zakup art. gospodarczych) – 1.780 zł
13. Dział 851 Ochrona zdrowia - plan po zmianach 60.000 zł – realizacja 61,21% - 36.726 zł
W tym:
- za badania mieszkańców gminy (mamografia i badanie płuc) – 2.876 zł
- wynagrodzenia i pochodne członków komisji przeciwalkoholowej – 13.098 zł
- wydatki związane z działalnością komisji przeciwalkoholowej - 20.752 zł
14. Dział 852- Pomoc społeczna – plan po zmianach 1.225.506 zł – realizacja 46,70% - 572.350 zł
W tym:
- świadczenia rodzinne – 340.877 zł
- składki na ubezpieczenia zdrowotne – 4.039 zł
- zasiłki i pomoc w naturze – 89.789 zł
- składki na ZUS od zasiłków stałych – 4.780
- dodatki mieszkaniowe – 38.831 zł
- wynagrodzenia i pochodne pracowników OPS – 53.727 zł
- umowy zlecenia – 1.470 zł
- odpis na ZFŚS – 1.575 zł
- wydatki związane z działalnością ośrodka – 4.547 zł
- usługi opiekuńcze - 6.229 zł
- dożywianie uczniów – 26.486 zł
15. Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza - plan po zmianach 75.721 zł – realizacja 34,28% - 25.953 zł
W tym i:
- dodatki mieszkaniowe i wiejskie nauczycieli w świetlicy szkolnej– 1.632 zł
- wynagrodzenia i pochodne nauczycieli w świetlicy szkolnej – 21.584 zł
- odpis na ZFŚS – 2.737 zł
16. Dział 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - plan po zmianach 331.300 zł – realizacja 47,29% - 156.679 zł
W tym:
- za energię - oświetlenie uliczne – 26.828 zł
- konserwacja oświetlenia ulicznego – 61.871 zł
- za energie i wodę do obiektów komunalnych – 16.977 zł
- dzierżawa pasa gruntu – 549 zł
- wywóz nieczystości - 6.818 zł
- koncepcja sieci wodociągowej – 24.400 zł
- za mapy (sieć wodociągowa) – 250 zł
- za krzewy i kwiaty – 2.532 zł
- wycinka drzew – 8.363 zł
- umowy zlecenia – 3.150 zł
- opracowanie ”Programu Ochrony Środowiska” – 4.148 zł
- prenumerata czasopisma „Gospodarka wodna i ochrona środowiska: - 320 zł
- art. gospodarcze (akcja – „Sprzątanie świata” )– 473 zł
17. Dział 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - plan po zmianach 117.970 zł – realizacja 49,67% - 58.593 zł
W tym i:
- remont instalacji elektrycznej w świetlicy w Starym Czarnowie – 472 zł
- umowy zlecenia – 809 zł
- wyposażenie świetlicy w Starym Czarnowie – 11.851 zł
- woda, energia elektryczna i cieplna – 10.778 zł
- pozostałe wydatki związane z działalnością świetlic – 2.250 zł
- dotacja na biblioteki – 32.433 zł
18. Dział 926- Kultura fizyczna i sport - plan po zmianach 91.400 zł – realizacja 43,42% - 39.689 zł
W tym i:
- koszty GKS FAGUS – 34.643 zł
- umowy zlecenia /pracownik gospodarczy – stadion w Kołbaczu, pranie odzieży sportowej „FAGUS”/ - 6.611 zł
- zakupy klubu „FAGUS – 16.848 zł
- pozostałe wydatki klubu „FAGUS” ( usługi) - 7.465 zł
- za energię elektryczną (stadion) – 662 zł
- badania i usługi medyczne zawodników – 544 zł
- składki , wpisowe, zgłoszenia zawodników „FAGUS” – 2.513 zł
- wydatki związane z rekreacją – 5.046 zł
- sołectwo Binowo (Dzień Dziecka ) – 91 zł
- sołectwo Żelisławiec (Dzień Dziecka ) – 150 zł
- sołectwo Kartno (organizacja boiska sportowego) – 545 zł
- sołectwo Glinna („Wieczór kolęd”, Dzień Dziecka, „Baw się z nami Bukowiankami”) – 868 zł
- sołectwo ieznań (Dzień Dziecka, org. placu zabaw) – 265 zł
- sołectwo Stare Czarnowo (organizacja kuligu) – 211 zł
- sołectwo Kołbacz (Dzień Dziecka, dzień Wiosny) – 350 zł
- sołectwo Dobropole (Dzień Dziecka) – 187 zł
- sołectwo Dębina ( zabawa noworoczna, Dzień Dziecka) – 400 zł
- nagrody w konkursie „Najładniejsza Palna Wielkanocna” – 500 zł
- puchary na rajd „Gryf Pomorza” – 300 zł
- zakup pawilonów ogrodowych – 210 zł
- nagrody w konkursie „Walory gminy” – 197 zł
- tłumaczenie wniosku o dofinansowanie – 354 zł
- koszenie trawy na boiskach – 232 zł
- przewóz bramek na boisko w Glinnej - 146 zł
- zakup paliwa do kosiarki – 40 zł
III.
ZOBOWIĄZANIA BUDŻETU GMINY STARE CZARNOWO
Wykaz zobowiązań za I półrocze 2005 roku.
Dział
|
Nazwa działu
|
Kwota
|
600
|
Transport i łączność
|
267,00
|
W tym:
|
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
92,00
|
- składki na fundusz pracy
|
13,00
|
- zakup usług pozostałych
|
162,00
|
700
|
Gospodarka mieszkaniowa
|
2.773,00
|
W tym:
|
|
- wynagrodzenia osobowe pracowników
|
1.698,00
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
946,00
|
- składki na fundusz pracy
|
129,00
|
750
|
Administracja publiczna
|
39.371,00
|
W tym:
|
|
- wynagrodzenia osobowe pracowników
|
20.226,00
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
10.739,00
|
- składki na fundusz pracy
|
1.523,00
|
- wynagrodzenia bezosobowe
|
90,00
|
- zakup usług pozostałych
|
5.644,00
|
- różne opłaty i składki
|
1.149,00
|
754
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
|
577,00
|
W tym:
|
|
- wynagrodzenia osobowe pracowników
|
342,00
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
207,00
|
- składki na fundusz pracy
|
28,00
|
756
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich pobraniem
|
155,00
|
- wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne
|
155,00
|
801
|
Oświata i wychowanie
|
56.595,00
|
W tym:
|
|
- wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń
|
2.613,00
|
- wynagrodzenia osobowe pracowników
|
32.066,00
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
18.748,00
|
- składki na fundusz pracy
|
2.647,00
|
- wynagrodzenia bezosobowe
|
521,00
|
851
|
Ochrona zdrowia
|
814,00
|
W tym:
|
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
77,00
|
- składki na fundusz pracy
|
11,00
|
- wynagrodzenia bezosobowe
|
726,00
|
852
|
Pomoc społeczna
|
4.271,00
|
W tym:
|
|
- wynagrodzenia osobowe pracowników
|
2.307,00
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
1.474,00
|
- składki na fundusz pracy
|
201,00
|
- wynagrodzenia bezosobowe
|
289,00
|
854
|
Edukacyjna opieka wychowawcza
|
1.512,00
|
W tym:
|
|
- wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń
|
95,00
|
-wynagrodzenia osobowe pracowników
|
832,00
|
-składki na ubezpieczenia społeczne
|
515,00
|
- składki na fundusz pracy
|
70,00
|
900
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
|
565,00
|
W tym:
|
|
- wynagrodzenia bezosobowe
|
565,00
|
926
|
Kultura fizyczna i sport
|
341,00
|
W tym:
|
|
- składki na ubezpieczenia społeczne
|
70,00
|
- składki na fundusz pracy
|
10,00
|
- wynagrodzenia bezosobowe
|
261,00
|
R a z e m :
|
107.241,00
|
IV.
ROZLICZENIE WYNIKU BUDŻETU GMINY STARE CZARNOWO
Wynik budżetu Gminy Stare Czarnowo po pierwszym półroczu zamknął się nadwyżką w wysokości 229.667 zł, która była wyższa od planowanej nadwyżki o 189.667 zł.
Taki wynik spowodowany został tym, że wydatki budżetu gminy zostały wykonane w 48,32 % , natomiast dochody zrealizowano w 51,51 %.
A. Dochody wykonane w I półroczu 2005 roku
|
3 399 141 zł
|
B. Wydatki wykonane w I półroczu 2005 roku
|
3 169 474 zł
|
C. Nadwyżka / deficyt /A-B/
|
229 667 zł
|
|
|
D. FINANSOWANIE (E-F)
|
963 447 zł
|
E. Przychody I półrocze 2005 roku
|
963 447 zł
|
F. Rozchody I półrocze 2005 roku
|
0 zł
|
Nadwyżka powstała pomiędzy dochodami i wydatkami w I półroczu 2005 roku przeznaczona jest na spłatę raty pożyczki w WFOŚiGW w Szczecinie .
V.
PRZYCHODY I WYDATKI GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W I PÓŁROCZU 2005 ROKU
- PRZYCHODY
- Stan środków pieniężnych na rachunku Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dzień 01.01.2005 r. wynosił
85 328 zł.
Wpływy za okres od 01.01.2005 r. do 30.06.2005 r. wynosiły - 144 103 zł
- WYDATKI
- W okresie I półrocza 2005 roku dokonano wydatków ze środków zgromadzonych na koncie GFOŚiGW w łącznej kwocie
1.860 zł
- STAN NA KONIEC PÓŁROCZA
- Stan środków pieniężnych na rachunku Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dzień 30.06.2005 r. wynosi
227 571 zł
VI.
INFORMACJE DOTYCZĄCE STANU ZALEGŁOŚCI I NADPŁAT NA DZIEŃ 30.06.2005 R WEDŁUG RODZAJÓW DOCHODÓW
Dział
|
Nazwa działu , rodzaj dochodu
|
Zaległości
|
Nadpłaty
|
700
|
GOSPODARKA MIESZKANIOWA
w tym:
|
62 640,00
|
1 164,00
|
- czynsz lokalowy
|
62 640,00
|
1 164,00
|
756
|
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM
w tym:
|
561 591,00
|
12 251,00
|
1.Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych/karta podatkowa/
|
44 014,00
|
122,00
|
2.Wpływy z podatku rolnego , podatku leśnego , podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych
w tym:
|
190 971,00
|
1 922,00
|
-
podatek od nieruchomości
|
189 695,00 |
1 315,00 |
-
podatek rolny
|
963,00 |
185,00 |
-
podatek leśny
|
3,00 |
0,00
|
-
podatek od środków transportowych
|
310,00
|
0,00
|
-
podatek od czynności cywilnoprawnych
|
0,00 |
422,00
|
2.Wpływy z podatku rolnego , podatku leśnego , podatku od spadków i darowizn , podatku od czynności cywilnoprawnych, oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych
w tym:
|
326 552,00
|
10 207,00
|
-
podatek od nieruchomości
|
199 297,00 |
3 706,00 |
-
podatek rolny
|
83 620,00 |
1 501,00 |
-
podatek od środków transportowych
|
43 337,00 |
0,00 |
-
podatek od spadków i darowizn
|
298,00 |
0,00 |
-
podatek od czynności cywilnoprawnych
|
0,00
|
5 000,00 |
3.Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
w tym:
|
54,00
|
0,00
|
podatek dochodowy od osób prawnych
|
54,00 |
0,00 |
921 |
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
w tym:
|
10 145,00
|
0,00
|
- czynsz dzierżawny
|
10 145,00
|
0,00
|
Na powstałe zaległości wystawione zostały upomnienia , tytuły wykonawcze oraz toczyły się postępowania sądowe .